Mit kell tenni?

Temetés ügyintézés

A haláleset bekövetkeztével egy időben az elhunyt személyes iratainak érvényessége megszűnik. Ezeknek az iratoknak a helyét veszi át a Halotti anyakönyvi kivonat. Ez a legfontosabb okirat ami a haláleset kapcsán kiállításra kerül. A Halotti anyakönyvi kivonatot az elhalálozás illetékességi helye szerint állítják ki, vagyis azon a településen, ahol a haláleset történt.

Amit feltétlenül tudni kell a Halotti anyakönyvi kivonattal kapcsolatban az, hogy nincs rá szükség sem a hamvasztás, sem a temetés lebonyolításához. Kiállítása a temetés szervezésével párhuzamosan, a háttérben zajlik. Az ügyintézés megkezdésekor az anyakönyvvezető bélyegzővel igazolja a haláleset bejelentésének tényét és dátumát a Halottvizsgálati Bizonyítványon. Ezzel a leigazolt dokumentummal már megtörténhet a temetés.

Aggodalomra semmi ok, ha néhány napon belül nem készül el a halotti anyakönyvi kivonat, emiatt a temetés biztosan nem marad el!

A Halottvizsgálati Bizonyítvány, hamvasztási engedély, sírnyitási engedély mellett a Halotti anyakönyvi kivonat beszerzésével kapcsolatosan akkor is rendelkezésre állunk, ha Önnek nem sikerült megtalálnia minden szükséges iratot.

Halotti anyakönyvi kivonat kiállításához szükséges

iratok, dokumentumok

  • Halottvizsgálati Bizonyítvány
  • Az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
  • Az elhunyt személyi igazolványa
  • Az elhunyt lakcímkártyája (ha volt)
  • Az elhunyt családi állapotát igazoló dokumentum
  • - Ha házas volt - a házassági anyakönyvi kivonata
    - Ha elvált volt - a válás tényét igazoló bírósági végzése
    - Ha özvegy volt - a halott házastárs halotti anyakönyvi kivonata
  • Halálozási Statisztikai Lap
  • - A temetés felvételezése során munkatársaink töltik ki az Ön által szolgáltatott adatok alapján.


Hogyan történik?

Az ügyintézés menete

Az Ön által aláírt meghatalmazással és a rendelkezésünkre álló iratokkal a halálozás helye szerint illetékes anyakönyvi hivatalban megkezdjük az ügyintézést. Ekkor igazolják le a bejelentés tényét is a Halottvizsgálati Bizonyítványon, ami alapfeltétele a temetésnek, illetve a hamvasztásnak.

A hiányzó dokumentumokban szereplő adatokat az anyakönyvvezetők felkutatják a rendelkezésükre álló nyilvántartásokból és kiállítják a Halotti anyakönyvi kivonatot.

Amint elkészült az irat, elhozzuk az anyakönyvvezetőtől, értesítjük Önt és irodánkban átveheti, illetve kérésének megfelelően postázzuk. A temetés megrendelése során csak a Halottvizsgálati Bizonyítványt, a személyi igazolványt, és ha volt, akkor a lakcímkártyát fogjuk kérni.

FMÖ Székesfehérvár Temetkezés Kft.

SZÉKESFEHÉRVÁRI TEMETŐK

Kattintson az alábbi gombokra a székesfehérvári temetőkről, illetve az önkormányzati temetőkben található sírhelyekről szóló információkért.